דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך לעוצמה תקשרותית 

מאת    [ 05/11/2009 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2344 פעמים ]

כחלק מעבודת יחסי הציבור עליכם לראות עצמכם כחלק מהתקשורת. לדעת לאתר ולצור סיפורים טובים ולעבוד יחד עם עיתונאים ועורכים כדי להביא אותם לעולם. הנה כמה טיפים שעשויים לעזור לכם להיכנס למשחק במהירות.

 סדר היום התקשורתי

כדי לדעת מה נעשה פשוט מאוד לקרוא עיתון. הרבה אנשים (בעיקר עיתונאים אינטרנטיים) מזלזלים בעיתונות הדפוס ומספידים אותה כלא רלוונטית. אכן, מספר הקוראים של עיתונות הדפוס ירד בצורה דרמטית. 700 אלף כניסות ל-YNET ביום לעומת 174 אלף עותקים מודפסים של 'ידיעות אחרונות'. עם זאת, שימו לב לכך שסדר היום התקשורתי עדיין נשלט בידי העיתונות המודפסת. למה? ראשית, לעיתונאי הנייר יש יותר זמן וסבלנות לעבוד על כתבות ותחקירים מאשר לאינטרנט ולטלוויזיה המוגבלים בזמן ונמדדים במהירות. שנית, אנשי תקשורת לרבות עורכי תוכניות טלוויזיה ורדיו עדיין משתמשים בעיתון ככלי עבודה. שימו לב על מה מדברים בתוכניות הבוקר ברדיו... על מה שכתבו בעיתונים של אותו יום. אם יש לי כתבה טובה על לקוח בעיתון - פונים אלי מתוכניות הטלוויזיה והרדיו כדי להציגו אצלם.

איך תשתמשו במידע הנקרא בעיתון? למשל, בחודשים האחרונים התקשורת מתעסקת במשבר הכלכלי העולמי והשפעתו על המשק הישראלי. הציעו לתקשורת סיפור על העסק שלכם בהקשר של המשבר הכלכלי. קראו עיתונים - ואתם כבר חלק מהמשחק.

לוח השנה התקשורתי

אפשר לצפות מראש מה התוכן שיופיע בתקשורת בימים מסוימים במהלך השנה. בתקופות של חגים ומועדים הכתבות המופיעות בתקשורת חוזרות על עצמן מדי שנה. הנה, למשל, ביום הכיפורים שעבר עלינו מלאו המוספים בפרויקטים מיוחדים הקשורים או לסליחות או למלחמת יום הכיפורים - הציעו לעורכים ולכתבים כתבות הקשורות לנושאים האקטואליים באותה תקופה.

מה העיתונאי צריך

לעתים קרובות עיתונאים מקבלים משימות מהעורכים שלהם. בישיבת מערכת החליטו לעשות סיפור על נושא כזה או אחר ועתה העיתונאי צריך לרוץ ולחפש את מושאי הכתבה. בו אני אגלה לכם סוד כמוס לחמור ולסוס. בדרך כלל המקום הראשון שהעיתונאי רץ אליו הוא לאי מייל שלו באמצעותו הוא מבקש מכמה עשרות משרדי יחסי ציבור שיספקו לו החומרים שהוא צריך. לרוב העיתונאים יש רשימת דיוור קבועה באמצעותה הם פונים למשרדים שהם יודעים המטפלים בתחום.

הנה משימה פשוטה, שאם תבצעו אותה היא עשויה להביא לכם ים של חשיפה. התקשרו לכל העיתונאים המכסים את תחום הפעילות שלכם. בקשו מהם יפה להיכלל ברשימת התפוצה שלהם. מהר מאוד תתחילו לקבל מהם מיילים המסבירים לכם אילו סיפורים הם כותבים ולאיזה חומרים הם זקוקים.

לסיכום, שלושה טיפים בעזרתם תשתתפו במשחק התקשורתי:


    • קראו עיתונים. אנשי תקשורת משתמשים בהם ככלי עבודה.
    • לוח השנה התקשורתי. תזכרו את העורכים והכתבים בנושאים הקשורים למועדים ולחגים.
    • מה עיתונאים צריכים. בקשו מעיתונאים להיכלל ברשימת התפוצה שלהם.
הכותב שותף במשרד ביט תקשורת בוטיק
יחסי ציבור
בלתי רגילים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב